Ce ne spune wikipedia despre paleoliticul superior, Homo sapiens fosilis produce cuțite, străpungătoare, răzuitoare și dălți lucrate prin tehnica așchierii, având ambele margini ascuțite. Apare tehnica prelucrării osului, fildeșului și cornului. Vânătoarea se realiza și cu ajutorul arcului. La început, se locuia în așezările în aer liber, dar căutau să se adăpostească și în peșteri, pentru ca, în paleoliticul mijlociu, Neanderthalienii să-și construiască colibe prevăzute chiar și cu vetre, spațiu pentru dormit, activități domestice sau de evacuare.
Perioada dintre sfârșitul ultimei ere glaciare, cu aproximativ 10.000 de ani în urmă, până acum aproximativ 6.000 de ani in urmă, este caracterizată prin ridicarea nivelului mărilor și nevoia de adaptare la un mediu în continuă schimbare și identificarea de noi surse de hrană. Ca urmare a acestor schimbări se poate observa o creștere în folosirea uneltelor din microlit. Acolo, uneltele microlitice făceau posibilă vânătoarea mai eficientă, în timp ce așezări mai avansate, se dezvoltau pe baza pescuitului. Domesticirea și folosirea câinilor ca ajutor la vânătoare datează, probabil, tot din această perioadă.
In 10.500 O PERFECTA ALINIERE PAMINT SI CER, cand a 3-a planeta din Caleea Lactea si Orion a tranzitat meridianul si a reflectat clar Nilul si a 3- Piramida.
(Hancock: Mesajul Sfinxului)
10.000 Prima vizita a HATHOR-ilor pe Pamint. Hathor a facut calea Sirius- Maldek- Venus. Este o legatura cu cultul zeitei Hathor din Egipt.
In 10.500 O PERFECTA ALINIERE PAMINT SI CER, cand a 3-a planeta din Caleea Lactea si Orion a tranzitat meridianul si a reflectat clar Nilul si a 3- Piramida.
(Hancock: Mesajul Sfinxului)
10.000 Prima vizita a HATHOR-ilor pe Pamint. Hathor a facut calea Sirius- Maldek- Venus. Este o legatura cu cultul zeitei Hathor din Egipt.
În
privinţa Egiptului, este destul de diferit. Veţi fi poate surprinşi de textele
lui Cayce. Totuşi, egiptologia nu este nici ea la adăpost de "revizuiri dramatice":
în lumea ştiinţifică, o teorie o destituie pe cealaltă...
Astfel,
n-ar trebui să respingem nimic aprioric. Bineînţeles, lecturile care
vor urma au fost acordate de un om care, în stare trează, nu ştia în ce
colţ al lumii curge Nilul!
Înainte
de a vă oferi o culegere din aceste lecturi, aş vrea să vă amintesc
că egiptologia modernă începe cu expediţia lui Bonaparte în Egipt,
în 1798-1799. Expediţie hazardată şi dificilă, în care mii de soldaţi francezi
au pierit de sete, oboseală sau boală. Dar Bonaparte a adus cu
el o sută de savanţi şi un foarte mare artist, Vivant Denon. Acesta, înarmat
cu caietul de desen, urma armata schiţînd în grabă sfinxul, pilonii sau
piramidele... Întors în Franţa, a publicat faimoasa lucrare Description de l'Egipte, în
24 de volume. Era prima dată cînd publicul elevat
din Europa avea un "reportaj" despre aceste fabuloase monumente egiptene.
Description de l'Egipte rămîne de un foarte mare interes arheologic căci
este totuşi singura mărturie a monumentelor care, de atunci, au
dispărut.
Bonaparte
a adus din Egipt un mare număr de eşantioane şi documente...între
care celebra "Pierre de Rosette". Aceasta i-a permis mai tîrziu
lui Champollion să descifreze, în fine, hieroglifele pe care savanţii
europeni
căutau zadarnic să le înţeleagă.
În
timpul Consulatului şi Imperiului, Egiptul a dat moda: pe îmbrăcăminte, arhitectură,
mobilier, hîrtie pictată, au înflorit sfincşi şi papirusuri... fermecătoare,
dar aproximative! Erau inspirate de desenele lui Denon
- dar foarte puţini călători le văzuseră în realitate. Se mai pot încă vedea
aceste motive egiptene de la sfîrşitul secolului al XVIII-lea pe numeroase
monumente franceze ale epocii.
În
tot secolul al XIX-lea, apoi al douăzecilea, în Franţa s-au înmulţit egiptologii
de vocaţie. Printre aceştia, unul dintre cei mai renumiţi este Mariette,
"Mariette Patcha" cum i se spunea, căci el a devenit primul
conservator-şef
al monumentelor din Egipt, în serviciul guvernului otoman (între
1858 şi 1881). El a protejat patrimoniul naţional egiptean: datorită
lui s-a pus capăt căutărilor sălbatice ale profanatorilor de morminte
şi
ale căutătorilor de comori. Mariette a degajat labele Marelui Sfinx,
ascunse în nisip. Nenumărate au fost statuile, templele, mormintele pe
care el le-a scos la lumină... Opera sa a fost continuată de Gaston Maspero,
care a redescoperit Valea Regilor şi a ajutat mult la progresul egiptologiei.
Interesul
viu al francezilor pentru Egipt culminează cu inaugurarea canalului
Suez, în 1869, care a fost realizat de Français Ferdinant de Lesseps.
A fost inaugurat de Napoleon al III-lea şi împărăteasa Eugenia, cu
mare fast.
Mă
întreb adesea dacă o seamă de cetăţeni francezi din ultimele trei secole
n-au fost reîncarnări de foşti egipteni. Dacă nu, cum se explică această
curiozitate naţională pentru o civilizaţie atît de îndepărtată? Am
studiat
280 de dosare de reîncarnări franceze descrise de Cayce. Din acestea,
225 avuseseră înainte o încarnare egipteană - deci, ar fi mai mult
de trei sferturi! Cayce spune recent că interesul pentru arheologia
egipteană
este legată de un fenomen de reîncarnare (în grup) de entităţi de
foşti egipteni:
DOMNULE
CAYCE, CUM AR PUTEA FI AJUTATĂ EGIPTOLOGIA
SĂ PROGRESEZE?
Regăsind elementele necesare pentru a completa ceea
ce se cunoaşte deja. Şi ar mai trebui să se regăsească multe lucruri...
Mult mai multe decît se crede. Istoria egipteană va trebui să
fie prezentată în legătură cu epoca actuală, căci există o corelaţie între
influenţele egiptene şi civilizaţia modernă. Timpul nu este aici decît
simbolic. Căci, iată, revine un ciclu care aduce din nou entităţi
[...] ale căror experienţe din vieţi anterioare diverse au o legătură de tip
cauză - efect cu mediul lor actual [...]. Ne aflăm aşadar într-o
perioadă foarte interesantă pentru cei care ar dori să ajute cu succes la
progresul egiptologiei. (Lectura 254-47).
Cea
mai mare parte din cele 1.159 de lecturi cayciene despre vechiul Egipt
conţine această menţiune în mod indirect. Descriind încarnarea consultantului
său pe malurile Nilului, Cayce dă în trecere detalii concrete
despre civilizaţia egipteană (mai ales predinastică).
Originile: emigranţi caucazieni şi atlanţi
Egiptul
antic pare să fi fost încă din cea mai veche antichitate un refugiu pentru
popoarele "sinistrate" din epocile marilor transformări. De fapt,
lecturile cayciene nu se interesează de Egipt decît plecînd de la
emigrarea
unui obscur trib caucazian:
Oamenii din Ararat (ca muntele din Caucaz)
întemeiaseră ceea ce am putea numi astăzi o comunitate, în această ţară
cunoscută mai tîrziu sub numele de Ararat, unde Potopul a adus apoi acei
oameni care au repopulat Pămîntul. (Lectura 294-147).
Tribul
caucazian avea un rege bătrîn, Ararat sau Aarat, care a lăsat, se
pare, acest nume muntelui respectiv. Dar tribul era condus de fapt de un
fel de profet numit Ra-Ta. El a hotărît migrarea în Egipt:
De ce Egipt? Această ţară fusese aleasă [...] nu de
Rege, ci de călăuza religioasă - ca fiind centrul activ al Forţelor
Universale ale Naturii, ca şi al forţelor spirituale. Şi de asemenea, ca
fiind ţara cea mai stabilă, cel mai puţin expusă la cataclisme geologice ca
acelea care provocaseră distrugerea Lemuriei, apoi a Atlantidei şi mai tîrziu
Potopul. (Lectura 281-42).
Totuşi,
geografia acestei ţări nu era deloc cea de astăzi:
În epoca aceea [...], Nilul, în loc să curgă spre
nord, se vărsa în Atlantic. Apele din Tibet şi din aucaz se vărsau în
Marea Nordului.(Lectura 57413-1).
Lecturile
asociază Persia şi Caucazul, ceea ce este normal; şi cu Carpaţii,
ceea ce înţelegem mai puţin, căci Carpaţii sînt mult mai spre vest:
Schimbările [...] de poziţie a Pămîntului care
provocaseră potopul l-au adus pe Ra-Ta în munţii caspici şi caucazieni.
(Lectura 294-151).
...Invadatorii care au venit din Persia, adică din
ţara Carpaţilor, conduşi de preotul Ra-Ta. (Lectura 3189-2)
Cayce
a fost întrebat:
UNDE
SE AFLĂ REGIUNEA CARPAŢILOR?
El
a răspuns: Aarat
DAR
AŢI PUTEA-O LOCALIZA PE O HARTĂ ACTUALĂ?
În partea de sud a Europei, Rusiei şi Persiei şi
munţilor caucazieni. (Lectura 364-13).
Marea
Neagră este din punct de vedere geologic o prăbuşire recentă. Înainte
de această prăbuşire, lanţul Caucazului era în prelungirea Carpaţilor?
Astăzi, munţii aceştia sînt despărţiţi de Marea Neagră. Deci, iată
tribul nostru caucazian pornit pe drumul războiului, sub conducerea acelui
Ra-Ta la care ne-am referit, care avea "puteri" speciale:
Spuneţi că o astfel de entitate era un zeu? Oh, nu!
Spuneţi aceasta numai pentru că astăzi nu inţelegem cum erau oamenii
din epoca aceea [...]. Omul modern nu mai are facultăţile care i-ar
permite să conceapă ceea ce depăşeşte limitele Eului său individual...
Individul de atunci nu
era atît de stăpînit de materie ca astăzi. (Lectura
281-4).
De
aceea poate că pretutindeni folclorul vorbeşte de o epocă în care trăiau
pe Pămînt zei, apoi semi-zei? Cît despre Egipt:
Era cu mult mai fertil decît astăzi, chiar după
creşterea Nilului. Căci nu exista decît o treime din Sahara actuală,
care era din argilă nisipoasă cu nămol, în parte utilizabilă pentru
agricultură. (Lectura 275-38).
Cît
despre indigeni:
Nu era un popor războinic. Nu erau pregătiţi să se
apere. Singurele arme existente erau uneltele agricole şi uneltele
folosite pentru construirea caselor. Era tot ce aveau! Mijloacele de transport
constau din vehicule cu roţi trase de boi şi alte animale
domestice sau folosite în agricultură... (Lectura 900-277).
ŞI
CE CULOARE AVEAU ACEI EGIPTENI?
Aproape aceeaşi culoare pe care o are un chinez
autentic astăzi!... Deşi fizionomia era total diferită... (Lectura
849-45).
ŞI
INVADATORII CAUCAZIENI?
Aşa cum arată numele Ra-Ta [?], el era printre primii
oameni de rasă albă pură din viaţa terestră de atunci...
(Lectura 294-147).
Fiicele
lui Ra-Ta, mai tîrziu, vor fi nişte frumuseţi blonde:
Iso era frumoasă la trup şi avea părul blond...
(Lectura 275-38).
Dar
invadatorii caucazieni nu erau singurii interesaţi de Egipt. Se revărsa
un val continuu de emigranţi atlanţi, de rasă roşie:
Entitatea se afla printre acei atlanţi care s-au
instalat în Egipt. (Lectura 1574-1).
O
lectură dă chiar descrierea fizică a unuia dintre ei, care avea să joace
un rol important mai tîrziu şi pe care îl vom revedea:
Atlantul Hept-Supht avea aproape 1, 73 m şi cîntărea
cam 72 kg. Culoarea pielii: ca aurul brun. Dar ochiul
pătrunzător de culoare cenuşie; alert, activ, cu privire ascuţită care-i magnetiza pe
cei din jur.
(Lectura 275-38).
Atlanţii
şi caucazienii nu erau singurii străini din Egipt. Lecturile mai
menţionează emigranţi indieni, arabi, perşi, mongoli, asirieni... Ra-Ta
şi muntenii săi erau bine echipaţi:
Oameni veniţi din munţi foloseau arme, ca praştia,
sau antrenau animale sălbatice ca să le asmută asupra duşmanului
să-l distrugă, ceea e a devenit mai tîrziu o practică obişnuită în
Egipt: tauri, urşi, leoparzi, vulturi... Cît despre mijloacele lor de transport,
era sfîrşitul epocii maşinilor mai uşoare decît aerul. Pentru război,
dispuneau de plute de lemn, ambarcaţiuni, animale de povară. Cît despre
pedestrime, ea mergea pe jos! (Lectura 900 - 277).
Acest
mozaic de triburi de toate culorile avea aceeaşi stranie particularitate ca
şi atlanţii, adică o anumită proporţie de hibrizi jumătate animale,
jumătate oameni. De altfel:
În acel timp, majoritatea oamenilor aveau o coadă de
animal, înţelegeţi? (Lectura 5748-6).
În vremea aceea, indigenii egipteni aveau pene pe
membre. (Lectura 585-12).
Aţi
citit bine: pene! Alţii aveau păr pe corp, labe, gheare... Pentru a complica
situaţia, emigranţii atlanţi aduseseră cu ei "lucrurile" lor, sclavi pe
jumătate animale, pe jumătate oameni, a căror soartă tristă am văzut-o deja:
În timpul acela, cînd solul Atlantidei începuse să se
disloce, sosise un val de oameni - sau mai degrabă
"lucruri" - [...] de pe continentul atlant. Era în vremea cînd Nilul numit atunci Nole se
revărsa în ceea ce este acum Oceanul Atlantic, de partea Congoului.
(Lectura 5748-6).
Asta
o ştiu geologii... Cît despre egipteni, ei găsiseră un mijloc de a remedia
această stare a "lucrurilor" (dacă se poate spune astfel!): selecţia genetică
printr-o planificare severă a procreării. Nu era permis să aibă
copii
oricine şi oriunde; naşterile erau sub controlul statului:
Relaţiile maritale de atunci nu erau trăite ca acum,
într-un cămin individual, era vorba mai degrabă de o cuplare
remunerată, pusă în slujba statului. [...]. Aceasta se făcea mai mult
prin hotărîrea administraţiei decît prin alegere personală.
Toate naşterile aveau loc într-o clădire specială, cu
camere special destinate concepţiei copiilor [...]. Toate femeile
dintr-un clan îşi petreceau noaptea împreună, în templu iar bărbaţii se culcau
afară [...]. Toţi erau supuşi aceleiaşi legi de stat [...]. Copiii care
se năşteau îi erau luaţi familiei încă de la trei luni şi crescuţi în grup, în
alte clădiri. (Lectura 294-149).
Totuşi,
la sosirea invadatorilor caucazieni, Egiptul era fără apărare militară.
Avea un rege care se numea Raai, care a preferat să nu se opună
invaziei:
Entitatea cu numele de Raai a refuzat să asculte
sfaturile celor care îl obligau să se apere contra hoardelor de invadatori
veniţi din nord, oamenii din Arart. Entitatea a luptat puţin cu aceşti
nou sosiţi, supunîndu-se în loc să verse sîngele poporului său.
Acest lucru l-a făcut să fie rău înţeles de toţi, inclusiv de ai săi.
(Lectura 1734-3).
Dinastia faraonilor caucazieni
După
plecarea de bună voie a regelui Raai, invadatorii au luat frîiele puterii:
S-a instaurat o nouă ordine, s-au promulgat legi noi,
un nou sistem de impozite a intrat în vigoare... Totuşi, anumiţi
indigeni s-au opus. (Lectura 275-38). Această nouă stare de lucruri a
iscat emulţumiri în rîndul indigenilor din clasele conducătoare, la cei
care aveau ambiţii politice... Lectura 294-148).
În
final, s-a stabilit un acord între cei mai influenţi dintre egipteni şi regele
Arart. S-a organizat o colaborare între diferitele grupări etnice. Ca să
calmeze spiritele, Arart a abdicat:
Araaraart, fiul său, care a fost al doilea dintre
regii din Nord, i-a urmat tatălui său Arart şi a domnit de la vîrsta de
şaisprezece ani. (Lectura 341-9).
Colaborarea
între acest al doilea faraon caucazian şi înţelepţii egipteni -
tot sub conducerea lui Ra-Ta - a promovat o perioadă de reforme. Ei
au propus:
O bază de egalitate pentru toţi în faţa Legii.
...Un
respect egal pentru orice fiinţă vie din planul material; şanse egale
de promovare pentru fiecare individ are să-i permită să progreseze, pentru
ca fiecare să se considere în slujba celorlalţi. (Lectura 341-44)
Datorită
acestei griji pentru democraţie, au fost obţinute pacea şi prosperitatea:
.
Araaraart a deschis minele din Ophir, în ceea ce s-a
numit mai tîrziu Kadesh sau chiar Persia şi în ceea ce este acum
Abisinia şi în regiunile puţin explorate din susul Nilului. Acolo, erau mine
de pietre
preţioase sau dure ca onix, beriliu, sardoniu,
diamant, ametist, opal. Perlele erau scoase din mare, în apropierea
Madagascarului de astăzi. În nordul [...] Egiptului, erau mine din care se
scoteau metale: aur, argint, aramă, plumb, zinc, cositor etc. (Lectura 294-148).
Şi
chiar acest fapt uimitor:
Erau exploatate gazele din coline. (Lectura 299-148).
Echipa
Araaraart, Ra-Ta şi asociaţii lor egipteni: au făcut magazine şi ceea ce am numi astăzi bănci.
(Lectura 299-148).
Nivelul
tehnologic era foarte avansat dacă judecăm după ceea ce urmează:
Entitatea era foarte competentă pentru a extrage din
pietre, nori, elemente naturale un fluid destinat accelerării fenomenelor
Naturii în scopuri practice pentru Om - ceea ce numim astăzi
electricitate. (Lectura 699-1). În epoca aceea se călătorea mult:
În
timpul acela atlanţii veneau în Egipt, ei veneau şi plecau între cele
două ţări. (Lectura 275-38).
Comunicaţiile
se făceau: cu caravane, dotate în parte cu ceea ce supravieţuise
din tehnica pierdută a maşinilor mai uşoare decît aerul şi
forţele, despre care deja am vorbit, care permiteau propulsia în apă. (Lectura
953-24).
Căci chiar în acel timp şi în ciuda a tot ceea ce se
pierduse, chiar la acele popoare, existau curente de schimburi culturale
între diversele ţări ca Poseidia, Og, dar şi Pirinei, Sicilia şi, de
asemenea, ţări care se numesc astăzi Norvegia, China, India, Peru,
America... Nu acestea erau numele lor în acea vreme, căci nu exista decît o
singură limbă (pe tot Pămîntul), care permitea înţelegerea. Nu se produsese
încă diviziunea lingvistică în această ţară... Aceasta a început
numai în Atlantida (sau
Poseidia). (Lectura 294-148).
Cu
toate acestea, datorită amplificării emigrării atlante, a reînceput instabilitatea
politică.
Revoluţia de palat şi exilul lui Ra Ta
De
ce ne vorbeşte Cayce atît de mult de acest Ra-Ta, care este figura centrală
a întregii povestiri? Pentru că... acest personaj ar fi fost o încarnare
anterioară a lui Cayce însuşi! El a repetat de nenumărate ori că
era
reîncarnarea acestui preot caucazian care avea să joace mai tîrziu un rol
important în Egipt.
Pentru
a ne întoarce la povestea acelei perioade egiptene, era prea frumos
ca să dureze: facţiunile au început să se agite din nou. O grupare de
invidioşi a încercat să-l discrediteze pe Ra-Ta:
Au căutat diverse moduri ca să-l prindă pe Marele
Preot pe picior greşit. (Lectura 294-148).
Or
Ra-Ta promulgase legi care suprimau dictatura statului asupra vieţii
private a cetăţenilor. El îi încurajase să se căsătorească după libera lor
alegere: şi să se stabilească în cămine individuale. (Lectura
294-147). Marele Preot încercase să introducă această reformă astfel
ca alegerea unui soţ sau a unei soţii să nu se facă numai pe o
bază fizică, ci şi mentală şi spirituală. (Lectura 849-45).
Încurajînd
monogamia, îşi luase el însuşi o soţie pentru a da exemplu. (Altfel
spus, să nu se mai ţină cont de eugenismul prenatal destinat producţiei
de specimene perfecte ale rasei... Metodă care ne împrospătează
tristele
amintiri hitleriste!).
Pe
de altă parte, Ra-Ta întemeiase temple-spitale pentru a trata nefericitele subproduse
ale încrucişărilor cu animale. În aceste instituţii:...pierdeau treptat penele de pe picioare, blana de
pe corp [...], cozile,
protuberanţele diverse; labele, ghearele, copitele
erau treptat schimbate în picioare şi mîini. (Lectura 294-149)
Şederea indivizilor în Templul Sacrificiului seamănă
cu ceea ce am numi astăzi spitalizare. (Lectura 281-44).
Or
duşmanii lui Ra-Ta i-au găsit punctul slab: i-au organizat o întîlnire
cu cel mai perfect specimen feminin al timpului, care se numea Isris
şi era fiica unui preot. Pretextul, bineînţeles, era eugenic: un bărbat foarte
frumos ca Ra-Ta şi o femeie foarte frumoasă ca Isris ar putea produce specimene
umane perfecte... Se pare că Ra-Ta a căzut în capcană. A
făcut-o pe Isris metresă - în timp ce era deja căsătorit - şi a provocat, astfel,
un scandal enorm, pentru că:
nu era permis Marelui Preot să aibă mai multe femei
şi faptul că Marele Preot îşi luase drept concubină pe fiica celui
de-al doilea preot, responsabil de Sacrificii şi pe deasupra favorit al
regelui, a dat foc la butoiul cu pulbere. (Lectura 341-10).
În
final:
Marele Preot şi concubina sa au fost alungaţi în
sudul ţării, în Nubia. Ei n-au plecat singuri, ci însoţiţi de un grup
de 231 suflete. (Lectura 294-149).
Adică
fidelii nedezminţiţi ai lui Ra-Ta, printre care atlantul Hept-Supht.
Ra-Ta a trebuit să-şi lase în robie fiica provenită din iubirea nelegitimă, Iso,
care a murit la o vîrstă fragedă, departe de părinţi. Or
toţi cei care l-au însoţit pe Ra-Ta în exil s-au reîncarnat astăzi, încrucişîndu-şi
drumurile cu Edgar Cayce. Consultanţi, familie, prieteni, colaboratori,
pentru ei a dat Cayce lecturi despre reîncarnări în Egiptul antic.
De
exemplu, dansatoarea Isris, metresa lui Ra-Ta - şi pricina alungării sale!
-, era în secolul XX soţia legitimă a lui Cayce! (Ne-o spune lectura
dată pentru ea).
Fetiţa
lor, Iso, s-a reîncarnat într-o anume Gladys Davis, pe care împrejurările au
făcut-o să devină secretara lui Cayce. Faraonul Araaraart care
cedînd presiunii l-a exilat pe Ra-Ta s-a reîncarnat în... fiul lui Cayce,
Hugh Lynn, care a trebuit toată viaţa să se zbată pentru a apăra opera
tatălui său (el a lăsat amintirea cuiva care se credea uneori faraon!).
Atlantul Hept-Supht şi toată familia sa au fost prietenii lui Cayce
etc. (Deşi, din discreţie, numele au fost înlocuite cu numere şi au fost
şterse din lecturi, lucrînd la Fundaţia Cayce sfîrşeşti totuşi prin a şti cine
era cine!).
Sigur
că toate acestea ne uimesc. Totuşi, aveam de a face cu logica sistemului
de reîncarnare în grup, care readuce împreună aceleaşi entităţi, care
să refacă aceeaşi muncă... Cînd Cayce şi prietenii au decis să
fondeze
o asociaţie - care va deveni A.R.E. - i s-a cerut lui Cayce o lectură pe
această temă. Cayce va repeta în somn că toţi cei care au venit să colaboreze
cu el în această asociaţie. în această activitate sînt reîncarnarea colaboratorilor
săi egipteni de altădată, pe cînd era Marele Preot Ra-Ta:
Pentru binele lor, ar trebui să evidenţiem legătura
specială între această istorie egipteană şi cei care sînt angajaţi
în această muncă (Asociaţia pentru Cercetare şi Iluminare adică
Fundaţia Cayce). Căci o mare parte din ceea ce se încearcă astăzi a mai fost
încercat în acea experienţă egipteană. Iată că revine un ciclu al
timpului; care readuce o dată în plus, astăzi, pe indivizi care au fost
odinioară împreună pe Pămînt, pentru un lucru bine definit [...]. Şi nu este nimeni din cei atraşi în această
activitate cu scop de stabilire a unei relaţii mai strînse cu adevărul lui Dumnezeu
pe Pămînt. - în domeniile spiritual, mental sau material - care să
nu fi participat deja, înainte, la aceeaşi activitate, în Egipt...
(Lectura 254-42)
Principiul
reîncarnării de grup se verifică mai întîi pentru Cayce însuşi:
Şi cînd Preotul Ra-Ta a fost reabilitat, după
întoarcerea sa din exil, a întreprins această cercetare, acest ansamblu de
studii care este însuşi scopul operei fondate astăzi, într-o ţară îndepărtată
(de Egipt: Statele Unite!). (Lectura 254-42).
Este
sigur că persoanele de la Fundaţia Cayce sînt fascinate de Egiptul
antic. Dar aceasta nu constituie în sine o dovadă ştiinţifică. Eu însămi,
care îl traduc pe Cayce, sînt perfect sigură de o încarnare egipteană
din care păstrez amintiri vizuale. Dar nici aceasta nu este o
"dovadă"!
Dar
să revenim la Ra-Ta, exilat de rege- şi care se va reîntoarce. Aşteptarea
lui Araaraart a fost grea. Era contestat de pretutindeni, inclusiv de
fratele mai tînăr, care luase conducerea unei rebeliuni. Şi pentru a
agrava
lucrurile, atlanţii nu simpatizau deloc cu egiptenii:
Entitatea numită Ax-Tell era reprezentantul Legii lui
Unul. La sosirea sa în ţară, a găsit puţini adepţi, nefiind de acord
cu regele, nici cu Marele Preot. El considera că nivelul de viaţă din
acea ţară era cu mult inferior celui din ţara de origine, Atlantida.
(Lectura 487-17).
Cum aceşti atlanţi aduseseră cu ei
"lucruri" sau indivizi sau entităţi care erau biete fiinţe lipsite de sens, fără nici un
scop în viaţă, funcţionînd ca automate [...], indigenii egipteni au
avut impresia că sînt consideraţi de teapa acestor "lucruri"!
(Lectura 281-43).
Atlanţii, din ce în ce mai influenţi, reprezentau o
putere redutabilă: Au început să exercite o influenţă asupra vieţii
morale şi culturale a egiptenilor. (Lectura 281-43).
Dar
nu erau doar atlanţi buni:
Sane-Naid era frumos şi frumuseţea sa îi tenta pe
oamenii cu care avea legături, în special pe Fiii lui Belial, care se
infiltraseră odată cu compatrioţii lor atlanţi în Egipt... (Lectura 989-2).
Pe
scurt, o harababură de toată frumuseţea:
S-a stîrnit o mare zarvă printre preoţii diverselor
culte; mulţi au tras foloase de pe urma acestei situaţii şi au
învăţat să atace şi să se apere [...]. Au început timpuri tulburi de-a lungul
multor sori. A trebuit să se aştepte cel puţin nouă anotimpuri pentru ca
lucrurile să se mai calmeze oarecum - şi nu s-au calmat cu adevărat pînă
cînd nu s-a propus un pact care implica readucerea Marelui Preot.
(Lectura 294-149).
Întoarcerea triumfală a lui Ra Ta
Cît
despre ex-Marele Preot însoţit de fidelii săi, el ştiuse să se facă plăcut
unei prinţese nubiene:
Entitatea era unul dintre conducători, un prinţ din ţara
unde fusese alungat Marele Preot. La început ostil ideilor
acestuia, a evoluat, a devenit mai tîrziu unul dintre admiratorii săi. Deşi în acea
epocă sexul opus conducea, entitatea era prinţ şi şi-a folosit
puterea [...] pentru a favoriza avansarea Marelui Preot printre apropiaţii
prinţesei. (Lectura 816-3).
Ra-Ta
a reuşit atît de bine încît în cîţiva ani a devenit consilierul prinţesei
domnitoare şi cea mai înaltă personalitate din ţară.
Însoţitorii săi din exil, cele 231 de suflete, au
devenit gărzile sale de corp, asistenţii săi, interpreţi - nu interpreţi ai
limbii, ci activitatea lor consta în interpretarea instrucţiunilor Marelui Preot
pentru cei care nu puteau să ajungă personal pînă la el. (Lectura
294-150).
Devenise
atît de important, încît nu te mai puteai apropia de el fără a
trece printr-un întreg aparat ierarhic care îţi stătea în cale! El a fost la originea
unei mari mişcări de refacere a ţării nubiene, stimulînd ştiinţele
şi
artele, cercetarea în toate domeniile, mai ales:
în astronomie, astrologie, geografie şi agricultură.
(Aceeaşi lectură).
În
Egipt, dimpotrivă, lucrurile mergeau rău. Circulau zvonuri despre succesele
lui Ra-Ta în Nubia, lansate mai ales de prietenul său Hept-Supht:
Numeroşii atlanţi care locuiau acum în Egipt şi cei
care continuau încă să vină - căci profeţiile despre sfîrşitul
Atlantidei începeau să devină evidente iar Egiptul fusese ales pentru a primi
arhivele atlante, toate acestea au fost cauza întoarcerii atlantului
(Hept-Supht) după numai trei ani de exil. (Lectura 275-38).
Hept-Supht
l-a sfătuit pe rege să-l cheme înapoi pe Ra-Ta, singurul care
ar fi putut să refacă unitatea ţării în faţa ameninţării atlante şi dezordinii
generale:
diferitele facţiuni, sătule de războiul civil, au
sfîrşit prin a se pune de acord asupra chemării lui Ra-Ta. S-au aranjat
lucrurile astfel încît i s-a încredinţat autoritatea asupra întregii ţări:
astfel, el a devenit ceea ce am numi astăzi un dictator sau un monarh absolut
cu drepturi depline. (Lectura 294-149).
Totuşi,
unii îl găseau pe Marele Preot destul de decrepit:
Trimişii diverselor grupări politice se perindau
(între Egipt şi Nubia) în cursul tratativelor vizînd restaurarea
puterii Marelui Preot.Unora li s-a părut un om bătrîn, uzat, incapabil
fizic să continue... Şi au început să se teamă că-i lipsesc forţele necesare
pentru preluarea puterii. (Lectura 294-150).
Dar în realitate, Ra-Ta era puternic, prin vigoarea
spiritului şi inteligenţei sale, prin aptitudinea sa de a coordona cunoştinţele
şi adevărurile necesare progresului şi dirijării popoarelor spre
progres în timpul acela. (Lectura 1925-1).
ŞI
ÎN CE FEL DE VEHICUL S-AU ÎNTORS ÎN EGIPT RA-TA ŞI SUITA
SA?
În ceea ce am numi astăzi vehicule propulsate cu
gaze. Atlanţii le construiseră. (Lectura 275-38).
Înainte
de preluarea noilor sale funcţii oficiale, Ra-Ta: s-a retras la început pentru regenerarea corpului, în
scopul debarasării acestuia de slăbiciunile fizice. Şi alimentîndu-se la
acele surse de regenerare, şi-a recreat propriul corp, în forţele sale
elementare, pentru a-şi putea asuma material sarcina politică. (Lectura
28294-150).
Alte
lecturi pe acelaşi subiect, nu mai puţin uimitoare: Entitatea l-a ajutat
pe Marele Preot atunci cînd a efectuat o regenerare a corpului, debarasîndu-1
pe acesta de anii (de urma anilor) de încercare şi de luptă
pe
care-i traversase; şi entitatea s-a întinerit ea însăşi cu aceeaşi ocazie. (Lectura
696-1).
Marele Preot, aşa cum am spus, cu deplinele puteri
odată regăsite, adică la mai bine de 100 de ani de viaţă terestră,
avea aproximativ 1,83 m înălţime şi, aşa cum am spune astăzi, cîntărea 181
de livre (aproape 82 kg). Un ten frumos şi luminos, părul rar pe cap,
fără păr pe faţă sau corp. Pielea proape albă. (Lectura 275-38).
Aceste
trei texte afirmă că vechii egipteni găsiseră secretul tehnicilor
de reîntinerire - ceea ce gerontologii actuali încă mai caută. Dar: în vremea aceea, speranţa de viaţă depăşea 100 de ani
sau mai
multe sute de ani. (Lectura 2533-4).
În acea experienţă terestră, entitatea s-a menţinut
activă mai mult de 454 de ani (patru sute cincizeci şi patru de ani)
aşa cum am număra anii astăzi. (Lectura 1472-10).
Terapiile foarte sofisticate din Egiptul predinastic
Aceste cercetări au condus la folosirea curentului
electric la prelucrarea metalelor prin procedee de carburare şi tratîndu-le
astfel încît să producă curenţi magnetici aplicabili corpului
omenesc. Scopul era să se trateze corpul omenesc, provocînd modificări în
energiile corpului. Pe scurt, posibilitatea de reionizare şi de reîntinerire
prin medicina energetică. (Lectura 470-22).
Lecturile
spun că egiptenii găsiseră şi tehnici pentru modificarea pigmentării,
permiţînd albirea negrilor:
Din culoarea bronzului, atunci cînd a intrat în
serviciu, ea a devenit de un alb pur după ce a fost tratată. (Lectura
275-28). Entitatea se număra printre cei care ştiau cum se schimbă culoarea pielii,
modificînd reacţiile acesteia cu ajutorul anumitor minerale ale
căror vibraţii erau folosite. Acestea acţionau de asemenea asupra
mirosului corpului. (Lectura 1616-1).
Tehnicile descrise sînt atît de sofisticate încît nu sîntem întotdeauna siguri că înţelegem despre ce este vorba. Dar iată-ne atît de departe de "oamenii primitivi", în orice caz de "Cro-Magnon îmbrăcat în piei de animale"... Dimpotrivă:
Tehnicile descrise sînt atît de sofisticate încît nu sîntem întotdeauna siguri că înţelegem despre ce este vorba. Dar iată-ne atît de departe de "oamenii primitivi", în orice caz de "Cro-Magnon îmbrăcat în piei de animale"... Dimpotrivă:
Entitatea era pricepută la folosirea echipamentului
electric al acelui timp în chirurgie. Cum scalpelul electric avea o
formă specială datorată naturii metalelor folosite, el permitea o chirurgie
fără pierdere de sînge: folosirea curentului coagula sîngele în locul
unde erau incizate artere sau vene mari. (Lectura 470-33).
Chirurgia
electrică era folosită şi pentru tratarea bieţilor monştri:
Entitatea (Asphar) şi-a folosit aptitudinile de
inginer construind maşini pentru tratarea corpului omenesc, atunci cînd
trebuia să-1 debaraseze de excrescenţele animale; sau să-i schimbe sîngele;
sau să folosească forţele vibratorii pentru a-l elibera cînd era
posedat de influenţe rele. (Lectura 470-22).
Căci
se căuta de asemenea să se producă corpuri mai simetrice cu proporţii mai armonioase, cu
ajutorul regimurilor alimentare. (Lectura 275-33).
Fitoterapia
şi aromoterapia jucau un rol important: ci astfel, esenţele odorante care contribuie la
ridicarea vibraţiilor - ca lavanda şi irisul - erau acelea pe care le-ai ales
în Templul Sacrificiului.
(Lectura 379-3).
Numeroase
referinţe, de asemenea, la meloterapie:
Se branşau pe vibraţiile muzicale ale epocii; viola
acordată cu vibraţiile focurilor din Natură poate fi sau distructivă, sau
calmantă, sau să activeze combustia. Astfel, în Templul
Sacrificiului, tu oficiai
punîndu-ţi competenţa în slujba celor care doreau
să-şi purifice corpul. Ei îşi ardeau nu numai dorinţele carnale, dar şi
apendicele animale care le urîţeau corpul. Şi astfel, datorită
eforturilor tale, s-a născut Omul aşa cum îl vedem astăzi, care stă în picioare,
care nu mai are copite ca bovinele, nici coarne rămuroase precum cerbul,
nici coarne precum capra. Care nu mai seamănă cu porcul [...] etc. Ci cu
un copil al lui Dumnezeu: el nu se mai distruge prin abuzul
plăcerilor fizice, nu se
mai destrăbălează cu fiicele omului, ci îşi păstrează
încrederea şi credinţa.
Şi tu, tu le ajutai făcînd muzica acordată cu muzica
sferelor celeste care îi purifica de influenţele nocive [...] smulgînd
materiei ceea ce îl împiedeca pe individ să fie unit cu Dumnezeu,
Forţa Creatoare. (Lectura 2754-43).
Medicina şi psihologia holistică în vechiul Egipt
În
contextul descris .de Cayce, medicina nu este niciodată separată de
psihologie, nici de religie.
Templele
sînt spitale, seminare, universităţi:
Templul Sacrificiului în care au fost realizate
primele operaţii chirurgicale, cum s-ar spune în prezent. (Lectura 2329-3).
Trecerea indivizilor - la libera lor alegere, în mod
sigur! - prin Templul Sacrificiului seamănă mult cu ceea ce am
putea numi astăzi spitalizare. (Lectura 281-44). În Templul Sacrificiului, omul se debarasa de acele
influenţe, sechele din epoca veche cînd se proiectase în materie pentru
a-şi satisface dorinţele cărnii printr-un corp animal [...]. Şi
acolo avea loc purificarea sa de dorinţele carnale; fiecare suflet, pentru a
şterge aceste tare, se oferea el însuşi pe altarul sacrificiului, focurile
trebuiau să ardă aceste dorinţe, aducînd o purificare a cărnii. (Lectura
275-43).
Programul
de dezintoxicare implică deci nu numai corpul fizic, dar şi
corpul spiritual:
Templul Sacrificiului era o experienţă fizică, în
timp ce Templul Frumuseţii privea mai degrabă mentalul [...] şi
spiritualul. (Lectura 281-43).
Cayce
dă descrieri detaliate ale celor două temple, liturghiile care aveau
loc acolo, asociind după cum se vede medicina, psihologia şi dezvoltarea spirituală
cu arta, sub toate formele ei:
Oamenii începeau cu Templul Sacrificiului; apoi,
debarasaţi de atributele animale care-i deranjau, veneau în Templul
Frumuseţii pentru a căuta acolo cunoaşterea [...]. Pentru a fi iniţiaţi, adică pentru a se pregăti să
primească învăţătura maeştrilor. (Lectura 281-25).
Centrată
pe Legea lui Unul, ca în Atlantida, religia egipteană antică era
deci monoteistă - ceea ce egiptologii actuali încep să presupună de la canonicul
Drioton încoace.
Iniţierile se făceau folosind mult dansurile, muzica,
culorile, parfumurile. Templele aveau rol de universitate:
În Templul Frumuseţii erau date o instrucţie şi o
educaţie comparabile cu cele din colegiile şi universităţile actuale.
(Lectura 2533-4).
Lecturile
descriu din belşug hainele egiptenilor. Existau chiar croitorese...În
orice caz, un artizanat deja înfloritor:
Cît despre rochiile epocii, fie pentru serviciul în
Templu sau în viaţa privată, ele erau întotdeauna din pînză de in - şi
aşa cum s-a arătat deja, de culoare albă şi purpură. Bărbaţi şi femei nu
erau îmbrăcaţi
foarte diferit - numai atlanţii care purtau pantaloni
mai lungi sau mai scurţi, în funcţie de rangul social. (Lectura
275-38).
(Vom
reţine această menţiune interesantă a pantalonilor atlanţilor - pusă
în legătură cu pantalonii galilor... şi cu teza originii atlante a celţilor).
În vremea aceea, a început fabricarea pînzei de in
care încă nu atinsese perfecţiunea la care va junge mai tîrziu.
Se prelucra bumbacul, cînepa, florile de papirus şi de lotus.
(Lectura 294-151).
Instrumentele
muzicale erau perfecţionate:
În vremea aceea, El-Ke-Dun a fost primul care a
combinat fluierul cu lira, adică un instrument cu coarde pentru a
acompania aranjamente de cîntece atlante şi egiptene. (Lectura 1476-1). El
a fost unul din primii care au cîntat la harfă sau liră, cum a fost numită
mai tîrziu. Dar în vremea aceea era mai mult o harfă cu aceeaşi formă ca
astăzi, doar ceva mai mică şi numai cu şase coarde. (Lectura
275-33).
Cartea morţilor şi biblioteca din Alexandria
Două
baze importante ale culturii egiptene... Lecturile spun:
Entitatea, în acea epocă, trăia închisă în spatele
pereţilor Templului, predînd cîntul pentru defuncţi. Şi ea a scris în
parte Cartea morţilor. (Lectura 115-1).
Cît
despre faimoasele biblioteci din Alexandria, ele ar fi datat din timpul
lui Ra-Ta; una din fiicele acestuia:
întemeiase împreună cu prietena sa cea mai bună un
centru cultural, în locul cunoscut acum ca Alexandria. Ele au început
să adune arhive, cărţi, documente din lumea întreagă. (Lectura
2835-1). Entitatea era atunci unul din responsabilii administrativi ai
ţinutului numit Deoshe, acum Alexandria. El a fost printre cei care
au pus fundaţiile a ce sa ce a devenit cea mai mare colecţie de cărţi şi
manuscrise care a existat vreodată pe Pămînt .. Entitatea a fost
iniţiatorul acesteia iar opera sa a fost îmbogăţită apoi de generaţiile
următoare şi descendenţii săi. (Lectura 412-5').
Se
ştie că cele două biblioteci din Alexandria care însumau peste 700.000
volume au fost distruse: una de foc, în anul 47 înainte de Christos.
cînd a intrat Iulius Cezar în Egipt: cealaltă, în cursul războaielor civile
şi religioase din anul 200 şi 391 după Christos. Istoria oficială spune
că s-a distrus tot. Totuşi, Cayce face ecoul tradiţiilor secrete care afirmă
că unele manuscrise mai există. Bibliotecarii ar fi pus în siguranţă cărţile
cele mai preţioase care vor fi regăsite într-o zi:
Cea mai mare parte din ceea ce a scris el acolo a
fost distrus în timpul secolului al II-lea. Acestea erau compilaţii
pe care le făcuse în Marea Bibliotecă din Alexandria. Anumite manuscrise
sînt încă intacte, pot fi regăsite în ruinele locului şi restaurate.
(Lectura 452-5).
Material
pentru căutătorii de comori!
O
altă lectură dă o dată precisă pentru întemeierea Marii Biblioteci şi
spune că Christos a venit în Egipt la vîrsta adultă:
Atlantul Apex-El [...] s-a alăturat acelora care
reconstruiau Egiptul. Şi cum vom vedea după ceea ce se poate găsi
încă la Alexandria, el merita să fie numit primul fondator al
Bibliotecii Cunoaşterii
din Alexandria; şi aceasta cu 2.300 de ani înainte ca
Prinţul Păcii (Iisus, Christos) să intre în Egipt pentru a
primi acolo prima iniţiere. (Lectura 315-5)...
Egiptul unora şi Egiptul altora
Egiptul
descris de Cayce nu este deloc cel din manualele de egiptologie oficială.
Se admite că civilizaţia egipteană rezultă dintr-o sinteză a mai
multor civilizaţii anterioare... Dar nu se vorbeşte de atlanţi!
Lecturile
cayciene se deosebesc de egiptologia oficială în puncte importante:
Monoteismul
Să
începem de aici. Discutat cu pasiune, respins de unii, acceptat de alţii
este monoteismul Egiptului antic. Se cade de acord, în general, asupra faptului
că Akhenaton a impus la Tell-El-Amama cultul unui zeu unic,
Aton. Dar egiptologii nu ştiu dacă acest monoteism a fost o noutate revoluţionară
impusă de acest faraon sau dimpotrivă a fost renaşterea tardivă
a unui monoteism cu mult mai vechi, or Cayce descrie religia Legii
lui Unul în Egipt ca monoteismul cel mai strict. El adaugă că dogmele acestei
religii se bazau pe:
Aceleaşi principii de bază care au fost date de Cel
care a spus: Fericiţi cei blînzi, căci ei vor moşteni Pămîntul. (Lectura 254-42).
Datarea
Egiptologia
clasică datează primele dinastii (vechiul Imperiu) cel mai
devreme în mileniul al IV-lea înainte de Christos. Cayce pretinde că trebuie
să se meargă la al 11-lea mileniu! Totuşi, egiptologii oficiali sînt departe
de a fi de acord între ei: de exemplu, primul faraon este considerat Menes.
Unii estimează că a trăit în 5867 înaintea erei noastre; alţii în 2320...
Treizeci de secole de ceaţă înseamnă totuşi mult! Listele de faraoni
date
de istoricii antici şi de documentele gravate în piatră (tablele de la
Abydos, Karnak, Saqqarah) sînt incomplete.
Preistoria
Egiptului ne este necunoscută...La
fel, data construirii Marii Piramide şi faraonul care a construit-o
egiptologii
nu sînt de acord pentru că în fond, nimeni nu este sigur de nimic!
Herodot atribuie această incredibilă grămadă de pietre, unui anumit
Cheops, alias Khufu, faraon din a patra dinastie - spre 2700 înainte de
Christos. Dar această atribuire este îndoielnică (a se vedea asupra acestui
subiect excelenta carte a lui William Fix, Pyramid Odyssey, editată de
Mercury Media Inc., P.O. Box 222, Urbana, Virginia 23175,
U.S.A.).
Unii
istorici din antichitate, totuşi, dau aceleaşi date ca şi Cayce. Manethon,
scrib egiptean care a trăit în secolul IV înainte de Christos, împărţea
istoria egipteană în trei perioade: istoria zeilor, a semizeilor
(sau
eroi, 11.000 ani î.e.n.) şi a oamenilor. Herodot ajunge şi el la o datare de
11.340 ani pentru începutul istoriei faraonice.
Istoricii
arabi Abu Bakr (secolul IX era noastră) şi Massudi (secolul X),
credeau că piramidele din Gizeh fuseseră construite înainte de Potop, pentru
a păstra cunoştinţele epocii - ca un fel de muzeu al Cunoaşterii.
Părerea
acestor istorici arabi este în general neglijată de egiptologii occidentali,
pentru că sînt tardivi - e adevărat - şi de asemenea pentru că sînt
arabi! Totuşi n-ar trebui să uităm că în acea epocă savanţii arabi
erau
mai bine informaţi decît confraţii lor occidentali. După Massudi, Marea
Piramidă a fost construită de Surid, faraonul de dinaintea Potopului.
Aceşti
istorici arabi îi atribuie şi lui Hermes această construcţie, cum
o face şi Cayce. N-am avansat deloc, căci este un simplu nume, chiar
dacă este un nume de zeu!
Lecturile
mai spun că Piramida lui Cheops n-a fost niciodată un monument
funerar. Într-adevăr, există un mormînt... Dar mumie, ioc!
După
cîte îşi amintesc arheologii - sau jefuitorii de morminte - nu s-a găsit
niciodată vreun material funerar în ceea ce se numeşte Camera regală. Cît
despre iniţierea lui Christos în Marea Piramidă, Cayce nu este
primul
care vorbeşte de aceasta (a se vedea mai departe).
Şi
faimoasa sală a Arhivelor? Jamblique scria deja în secolul al III-lea e.n.
că: "Sfinxul marchează intrarea unor culoare subterane în care se găsesc
inscripţii însumînd toată cunoaşterea umană". Ammien Marcellin
spune
spre 390, de asemenea: "Cei vechi afirmau că există inscripţii pe pereţii
galeriilor subterane din jurul piramidelor; şi că acestea păstrau cunoaşterea
antediluviană".
Tehnologia futuristă de acum 11.000 ani...
Textele
cayciene au uneori un aer de science-fiction: care propulsate cu
gaz, maşini mai uşoare decît aerul, centrale de energie alimentată de
radiaţia cosmică, laser şi maser... De neconceput în urmă cu cîteva decenii,
unele afirmaţii ale lui Cayce ar putea servi astăzi drept ipoteze de
cercetare.
Începem
să bănuim că anticii cunoşteau navigaţia aeriană. De exemplu,
se pun întrebări privitoare la hărţile amiralului turc Piri Reis (1513)
şi ale lui Oronteus Finaeus (1531) care redau în detaliu coastele Americii
de Sud şi Antarcticii, cu asemenea precizie încît experţii marinei americane
cred că au putut fi făcute numai după observaţii aeriene.
Cît
despre electricitate, Andrew Tomas, în cartea sa Les Secrets de l'Atlantide, apărută
la Robert Laffont, descrie descoperirea bateriilor electrice
într-un mormînt vechi, în cursul săpăturilor arheologice făcute
în
Irak de inginerul german Wilhelm Konig, cu cîţiva ani înainte de izbucnirea celui
de al doilea război mondial. Acest fapt nu dovedeşte nimic în
privinţa existenţei "maşinilor mai uşoare decît aerul" de care
vorbeşte Cayce,
care i-au adus pe atlanţi în Egipt. Înseamnă însă că anticii erau
poate mai puţin primitivi decît se crede, în general!
Cît
despre problema tehnică a construirii Marii Piramide, este actualmente insolubilă.
Inginerii care au studiat-o se miră neîncetat de perfecţionarea tăierii
acestor blocuri enorme, fineţea îmbinărilor, precizia
aproape
milimetrică a dimensiunilor atît exterioare, cît şi interioare (care reprezintă
toate coordonatele geografice ale Pămîntului, cu o precizie electronică!).
Concluzia lor: dacă am vrea să refacem Marea Piramidă cu toate
mijloacele moderne, de care dispunem acum... n-am reuşi! Chiar presupunînd
(!!!) că am dispune de enorme resurse financiare, există probleme
tehnice care n-ar putea fi rezolvate.
Atunci,
trebuie să-l credem pe Cayce cînd spune că blocurile au fost transportate
prin teleghidare, prin aer?
Geniul medical al vechilor egipteni
Ceea ce ne descrie Cayce ni se pare destul de incredibil: scalpelul electric în mileniul al 11-lea înainte de Christos, reîntinerirea bătrînilor, procedee de albire a pielii negrilor... Nu avem pentru moment nici un mijloc de verificare a acestor afirmaţii. Ştiinţa noastră medicală încă nu este capabilă să analizeze materialul găsit în mormintele egiptene. Principalul obstacol provine din faptul că "Homo occidentalis" al secolului XX este extrem de convins că în materie de medicină el a inventat totul!
Ceea ce ne descrie Cayce ni se pare destul de incredibil: scalpelul electric în mileniul al 11-lea înainte de Christos, reîntinerirea bătrînilor, procedee de albire a pielii negrilor... Nu avem pentru moment nici un mijloc de verificare a acestor afirmaţii. Ştiinţa noastră medicală încă nu este capabilă să analizeze materialul găsit în mormintele egiptene. Principalul obstacol provine din faptul că "Homo occidentalis" al secolului XX este extrem de convins că în materie de medicină el a inventat totul!
Să
amintim totuşi că medicul grec Demokedes ştia să vindece cancerul de
sîn aşa cum povesteşte Herodot- şi că extraordinara stare de conservare a
unor mumii arată cunoştinţe medicale foarte înaintate...
Atlanţii în Egipt
Un
mare număr de atlantologi apreciază că egiptenii ca şi indienii precolumbieni
ar fi descendenţii atlanţilor scăpaţi din catastrofă. În afară de
mumiile şi piramidele găsite de o parte şi de alta a oceanului; atlantologii
au remarcat:
-
Concordanţa speciilor animale şi vegetale de pe cele două coaste ale
Atlanticului, la aceleaşi latitudini;
-
Faptul că egiptenii îşi spuneau "oamenii roşii". Se mai pot vedea încă
în basoreliefuri personajele masculine pictate cu această culoare.
Atlanţii,
spune Cayce, erau "rasa roşie"... Să facem legătura cu denumirea "Pieile
roşii" dată amerindienilor;
-
Faptul că, pentru egipteni, "Amenti" sau Tara Morţilor se afla la apus.
La fel, Guanches din Canare şi oamenii de Cro-Magnon îşi îngropau morţii
cu faţa spre apus;
-
Faptul că anumite nume de localităţi se găsesc atît în America centrală
cît şi în Europa, mai ales în Ţara bască (nume indiene găsite de spaniolii
uimiţi, la debarcare). Lingviştii au remarcat strania înrudire dintre
limba bască şi anumite dialecte vorbite de pieile roşii din America de
Nord.
Există
totuşi cîţiva arheologi francezi care interpretează civilizaţia egipteană
în aceeaşi linie cu Cayce. Ei sînt R. şi I.Schwaller de Lubicz (Le temple dans l'homme, Dervy
- Livres, Le miracle egyptien, Flammarion,
Her-Bak, acelaşi editor) şi Christian Jacq (Pouvoir et sagesse selon l'Egypte ancienne, Le voyage dans
1'autre monde, la Ed. du
Rocher, Akhenaton et Nefertiti, la Robert Laffont).
www.esoterism.ro Uiversul lui Edgar Cayce
www.esoterism.ro Uiversul lui Edgar Cayce
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu